Συναδέλφισσες-οι,
Συνεδρίασε χθές, Πέμπτη 08 Οκτωβρίου 2020, το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Π.Ο.Σ.Τ., όπως αυτό προέκυψε μετά τις εκλογικές διαδικασίες, με θέμα ημερήσιας διάταξης τη συγκρότηση των νέων οργάνων. Η όλη διαδικασία επισπεύτηκε σε σχέση με τον αρχικό προγραμματισμό για να μπορέσουν να υλοποιηθούν ταχύτερα οι αποφάσεις που πάρθηκαν στο ...
35ο Εκλογοαπολογιστικό Πανελλαδικό Συνέδριο.Ο Πρόεδρος της ΠΟΣΤ Γιώργος Βασιλόπουλος ανακοίνωσε την πρόθεσή του να αποχωρήσει από τη θέση του Προέδρου και την θέση του ανέλαβε ο Ηλίας Μπακέλλας.
Αναλυτικά η νέα Εκτελεστική Επιτροπή, που ψηφίστηκε ομόφωνα και από τα 13 μέλη της, είναι:
1. ΜΠΑΚΕΛΛΑΣ ΗΛΙΑΣ - Πρόεδρος
2. ΚΑΛΟΠΗΤΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ - Α΄ Αντιπρόεδρος
3 ΠΑΠΑΔΩΡΟΘΕΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ - Β΄ Αντιπρόεδρος
4. ΑΝΔΡΕΟΥ ΒΑΝΙΑ - Γενική Γραμματέας
5. ΜΠΟΥΡΟΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΪΟΣ - Αναπλ. Γεν. Γραμματέας
6. ΚΟΥΜΑΚΑΚΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ - Γραμ. Οικονομικού
7. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ – Γραμ. Οργανωτικού, Τύπου & Δημοσίων Σχέσεων
8. ΚΛΗΡΟΝΟΜΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ - Γραμ. Διεθνών Σχέσεων
9. ΠΑΛΛΑΣ ΚΩΣΤΑΣ - Γραμ. Εκπαίδευσης & Τεκμηρίωσης
10. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ - Γραμ. Πολιτισμού & Παραθεριστικών Κέντρων
11. ΚΑΤΣΑΡΓΥΡΗΣ ΤΑΣΟΣ - Αναπλ. Γραμ. Οικονομικού
12. ΜΩΡΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ - Γραμ. Ασφαλιστικού - Αλληλεγγύης & Κοινωνικών Υποθέσεων
13. ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ – Μέλος
Η νέα Εκτελεστική Επιτροπή, αμέσως μετά τη συγκρότηση της και σε συνέχεια τον αποφάσεων του Συνεδρίου, ομόφωνα αποφάσισε και απέστειλε στη διοίκηση των ΕΛΤΑ την πρόταση της για τη νέα Συλλογική Σύμβαση με την ακόλουθη εξώδικη δήλωση - απάντηση, με την οποία την καλεί σε συνάντηση για διαπραγματεύσεις την προσεχή Τρίτη, 13 Οκτώβρη, στα γραφεία της Ομοσπονδίας.
ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ
ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ - ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣΕ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Της Δευτεροβάθμιας Συνδικαλιστικής Οργάνωσης με την επωνυμία «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΩΝ»και τον διακριτικό τίτλο «Π.Ο.Σ.Τ.», η οποία εδρεύει στην Αθήνα, επί της οδού Αριστοτέλους, αριθμός 11-15 και εκπροσωπείται νόμιμα.
ΠΡΟΣ
Την Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία «Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε.», που εδρεύει στην Αθήνα, οδός Απελλού, αριθμός 1, όπως νόμιμα εκπροσωπείται από τον Πρόεδρο του ΔΣ ΕΛΤΑ Κο Γριβέα Πολυχρόνη και από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο ΕΛΤΑ Κο Κωνσταντόπουλο Γεώργιο.
ΚΟΙΝΟΠΟΙΟΥΜΕΝΗ:
Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας – Τμήμα Κοινωνικής Επιθεώρησης Δυτικού Τομέα Αθηνών, Αγησιλάου 10, Αθήνα.
Σας είναι ήδη γνωστό ότι η ΠΟΣΤ ποτέ δεν αρνήθηκε και δεν καθυστέρησε να προσέλθει σε διαπραγματεύσεις με τη Διοίκηση της εταιρείας. Ειδικά όταν επρόκειτο για την κατάρτιση και υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης, ακόμα και αν ήταν αναγκαίο για την βιωσιμότητα και την προοπτική της ΕΛΤΑ Α.Ε. να συμφωνηθούν όροι που καθιστούσαν δυσχερέστερη τη θέση των εργαζομένων.
Η αθέτηση της συμβατικής σας υποχρέωσης, παρά τις συνεχείς παρεμβάσεις μας, να επαναφέρετε από 01-08-2020 τις αμοιβές του προσωπικού στα επίπεδα που ήταν πριν την Κοινή Συμφωνία της 20-07-2017, αποτελεί για μας μονόδρομο άρνησης να συνεχίσουμε σε μια καθαρά προσχηματική διαπραγματευτική διαδικασία, που προσβάλει βάναυσα την 10ετή ανοχή, αντοχή, υπομονή και προσφορά των εργαζόμενων.
Επίσης, είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι ο προτεινόμενος Κανονισμός Εργασίας αντί να είναι εκσυγχρονιστικός, όπως προκλητικά ισχυρίζεστε, είναι βαθύτατα αναχρονιστικός και μας γυρίζει πολλά χρόνια πίσω, σε περιόδους κατά τις οποίες με νόμους είχε επιβληθεί εργασιακός μεσαίωνας, που ήθελε τους εργαζόμενους να έχουν μόνο υποχρεώσεις και κανένα δικαίωμα και να εργάζονται χωρίς ωράριο και αξιοπρεπείς αμοιβές.
Τα προβλήματα της ΕΛΤΑ Α.Ε. δεν είναι σημερινά, ούτε πρόσκαιρα. Έχουν συσσωρευτεί λόγω διαχρονικών πολιτικών και επιχειρησιακών αστοχιών των εκάστοτε διοικήσεων και της πολυετούς οικονομικής και όχι μόνο κρίσης, με αποτέλεσμα την κατακρήμνιση των εσόδων της εταιρείας και κυρίως, την ανεπανόρθωτη διάρρηξη της καλής πίστης και της σχέσης αμοιβαιότητας και εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας. Δύο καθοριστικοί παράγοντες που καθιστούν αδύνατη την εύρυθμη λειτουργία των ΕΛΤΑ και την εκπλήρωση του ζωτικού τους ρόλου για την κοινωνική συνοχή και ποιοτική και ισότιμη εξυπηρέτηση σε όλη την επικράτεια.
Σας επισημαίνουμε τα ακόλουθα:
Επειδή η ΠΟΣΤ διαχρονικά έχει αποδείξει ότι μοναδικός γνώμονας της δράσης της είναι η διασφάλιση της βιωσιμότητας και ανάπτυξης της ΕΛΤΑ Α.Ε., καθώς και των θέσεων εργασίας και της υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων, ώστε να εξασφαλίζεται θετικό εργασιακό περιβάλλον και εργασιακές σχέσεις, αλλά και αποτελεσματικότητα στο παραγόμενο έργο.
Επειδή οι εργαζόμενοι βρίσκονται στα όρια τους εδώ και μια δεκαετία με τις ατελέσφορες και εν πολλοίς ανεφάρμοστες πολιτικές ανάπτυξης της κάθε Διοίκησης και έχουν δώσει τον καλύτερό τους εαυτό να τις στηρίξουν δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι πάντοτε αυτοί που πληρώνουν το όποιο έλλειμμα δημιουργείται και όχι πάντως από υπαιτιότητά τους.
Επειδή οι προτάσεις τις οποίες διαχρονικά έχουμε υποβάλει στις εκάστοτε Διοικήσεις για την ανάκαμψη και την προοπτική της ΕΛΤΑ Α.Ε. όχι μόνο δεν έχουν εισακουστεί, αλλά, τουναντίον, έχουν απαξιωθεί και παρόλα αυτά σε ένδειξη καλής πίστης και θέλησης αναλάβαμε το συνδικαλιστικό κόστος με ΣΣΕ να μειώσουμε τις αμοιβές των εργαζομένων και μάλιστα εν μέσω οικονομικής κρίσης.
Επειδή δε μπορούμε να δεχτούμε ότι για όλα τα κακά της ΕΛΤΑ Α.Ε. φταίνε οι εργαζόμενοι, αλλά οι πολιτικές των εκάστοτε διοικήσεων που δεν μπόρεσαν να συνεχίσουν τον εκσυγχρονισμό της, τόσο σε εμπορικό όσο και σε παραγωγικό επίπεδο, καθώς επίσης και τα σχέδια και οι προτάσεις των «συμβούλων» της αγοράς, που αδρά πληρώθηκαν και συνεχίζουν να πληρώνονται παρά το ότι ουδόλως βελτίωσαν και βελτιώνουν τα έσοδα της.
Επειδή οι εργαζόμενοι μέσα σε μια δεκαετία έχουν χάσει πάνω από το 45% των αμοιβών τους από τις μνημονιακές περικοπές και την ΕΣΣΕ 2017 – 2020 και μειώθηκαν αριθμητικά σε ποσοστό άνω του 50% χωρίς αντίκρισμα, δε μπορούν να δεχτούν ότι μια νέα περικοπή θα λύσει τα χρονίζοντα προβλήματα, όταν, μάλιστα, δε σέβεστε την υπερπροσπάθεια που έχουν κάνει για να μπορείτε εσείς σήμερα αυτό που παραλάβατε ασύστολα να το ονομάζετε στρεβλό, απαγορευτικό και μη ανταγωνιστικό.
Επειδή και εσείς οι ίδιοι, με το εξώδικό που μας αποστείλατε, αναγνωρίζετε ότι: «το 2019 η εταιρεία παρουσίασε κέρδη προ φόρων ύψους 7.800.000 ευρώ το οποίο αποδίδεται στην επιβαλλόμενη αναπροσαρμογή της αποζημίωσης απόλυσης στο ποσό των 15000 ευρώ, η οποία βάσει αναλογιστικής μελέτης, απέδωσε έσοδα ποσού 54.000.000 ευρώ και χωρίς αυτή την αναπροσαρμογή, το αποτέλεσμα της χρήσης είναι αρνητικό κατά 46.200.000 ευρώ.»
Επειδή και εσείς οι ίδιοι, με το εξώδικό σας, αναγνωρίζετε ότι: η ταμειακή κατάσταση της εταιρείας επιβαρύνθηκε και από τις καθυστερήσεις είσπραξης των οφειλών του δημοσίου και των ασφαλιστικών ταμείων, ύψους 25.000.000 ευρώ, αλλά και από την μη είσπραξη της αποζημίωσης που αφορά το καθαρό κόστος παροχής της καθολικής υπηρεσίας ύψους 169.000.000 ευρώ.
Επειδή η μέχρι σήμερα αμετροεπής οικονομική σας διαχείριση έχει κυριολεκτικά εκτοξεύσει το διοικητικό κόστος, σκορπώντας ακόμα και το υστέρημα της ΕΛΤΑ Α.Ε., υπό το πρόσχημα της έλλειψης τεχνογνωσίας στο προσωπικό της.
Επειδή οι εργαζόμενοι για να πειστούν θέλουν να δουν ουσιαστικό αποτέλεσμα από τις ενέργειες της διοίκησης που να επαναφέρουν την ΕΛΤΑ Α.Ε. σταδιακά στην ηγεσία της ταχυδρομικής αγοράς και όχι να την μετατρέπουν σε παρία της, που είναι δυστυχώς ακόμα και σήμερα,αφού το μόνο σχέδιο σας είναι η μείωση του μισθολογικού κόστους και η εθελουσία συνταξιοδότηση για την απομάκρυνση όπως προκύπτει ακόμα και της κρίσιμης μάζας του προσωπικού το οποίο μπορεί να προσθέσει αξία στο παραγόμενο προϊόν.
Επειδή η μεταφορά θεμάτων προσωπικού (π.χ. διάρθρωση προσωπικού, θέσεις εργασίας - ειδικότητες, εξέλιξη προσωπικού) από τον παλαιό ΓΚΠ στον Υπηρεσιακό Οργανισμό, εργαλείο της Διοίκησης, και όχι στον νέο Κανονισμό είναι φανερό ότι καθορίζει ένα μη ανθρωποκεντρικό και υποκινητικό αλλά και αδιαφανές εργασιακό περιβάλλον, το οποίο καθιστά τους εργαζόμενους ένα από τα εξαρτήματα μιας μηχανής, όπου μπορεί ο καθένας να το αλλάζει όποτε θέλει χωρίς να λογοδοτεί σε κανένα και για τίποτα.
Επειδή η μη ρύθμιση συγκεκριμένων θεμάτων μέσω του νέου Κανονισμού ή με ΕΣΣΕ (π.χ. μισθολόγιο, αξιολόγηση, μεταθετότητα), αλλά με αποφάσεις του ΔΣ, κάνει φανερό ότι η Διοίκηση αφενός δεν επιθυμεί να υπάρχουν ίσες ευκαιρίες και ίση μεταχείριση, αξιοκρατία και δικαιοσύνη, αφετέρου επιδιώκει να μην έχουν θέση οι εργαζόμενοι στη λήψη των αποφάσεων για τις εργασιακές σχέσεις (γεγονός που όχι μόνο αντίκειται στο θεσμικό πλαίσιο και στην εταιρική ηθική, αλλά έρχεται και σε αντιδιαστολή με τα πιο επιτυχημένα μοντέλα εταιρικής διακυβέρνησης).
Επειδή ο υπερτονισμός της χρήσης του διευθυντικού δικαιώματος και η ανάδειξη μονομελούς οργάνου της ανωτάτης διοίκησης σε απόλυτο «άρχοντα» διαχείρισης και αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού, χωρίς καθορισμένο πλαίσιο άσκησης των αρμοδιοτήτων του αλλά διαμορφούμενο κατά την βούληση της Διοίκησης, δημιουργεί συνθήκες εργοδοτικών αυθαιρεσιών, αδιαφάνειας, αρνητικού κλίματος και άνισης μεταχείρισης.
Επειδή η υποβάθμιση της θεσμικής και όχι μόνο συμμετοχής των εργαζόμενων είναι φανερή από την αρχή μέχρι το τέλος του προτεινόμενου Κανονισμού, καθώς ο ρόλος που επιθυμεί γι’ αυτούς η διοίκηση είναι του «Παρατηρητή», δείχνει σε απόλυτο βαθμότο έλλειμμα σεβασμού στην προσφορά τους στα 190 και πλέον χρόνια λειτουργίας του Ταχυδρομείου αλλά και στον ιστορικό ρόλο των συνδικαλιστικών του οργανώσεων.
Επειδή είμαστε αποφασισμένοι να διαφυλάξουμε με κάθε πρόσφορο τρόπο τον δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα μιας από τις ελάχιστες αναγνωρίσιμες και προσιτές ελληνικές επιχειρήσεις και οργανισμούς διαχρονικά στον έλληνα πολίτη και το ανθρώπινο δυναμικό από την περιθωριοποίηση και τον επαγγελματικό και ηλικιακό εξοστρακισμό και εξευτελισμό.
Επειδή η δική μας πρόθεση να προχωρήσουμε σε διαβούλευση και στην υπογραφή ΕΣΣΕ είναι ειλικρινής, ανυστερόβουλη και προσαρμοσμένη στην πραγματικότητα, γιατί θέλουμε την δημιουργία ενός ισχυρού και αποτελεσματικού πλαισίου συνεργασίας Διοίκησης - Εργαζομένων, το οποίο θα μας οδηγήσει στην απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος με βασικό συντελεστή το έμπειρο και ικανό ανθρώπινο δυναμικό της ΕΛΤΑ Α.Ε.
Σας δηλώνουμε ότι δεν γίνονται αποδεκτά:
· Για την προφανώς απαράδεκτη και μονομερή πρότασή σας για νέα μείωση των βασικών μισθών, όπως έχουν καθοριστεί και ισχύουν μετά την υπογραφή της από 20-07-2017 Κοινής Συμφωνίας, σε ποσοστό 9,1%
· Για τον προτεινόμενο Κανονισμό Εργασίας ο οποίος αντί να βελτιώνει τις υφιστάμενες εργασιακές σχέσεις, τις απορρυθμίζει πλήρως και δημιουργεί συνθήκες επαγγελματικής εξουθένωσης και συνθηκών «γαλέρας» για τους εργαζόμενους.
Σας καλούμε να προσέλθετε στις 13-10-2020, ημέρα Τρίτη και ώρα 12:00, στα γραφεία μας στην οδό Αριστοτέλους, αριθμός 11-15, 3ος όροφος, για να συζητήσουμε και να υπογράψουμε τριετή ΕΣΣΕ 2020 – 2023 με τους παρακάτω όρους:
Όρος 1ος
Η Διοίκηση της ΕΛΤΑ Α.Ε. δεσμεύεται ότι την τριετία 2021 - 2023 θα επιτύχει, μέσω του εκσυγχρονισμού της εταιρείας, μέση αύξηση ανά έτος του κύκλου εργασιών της κατά 12% μέσα από τις υφιστάμενες και νέες ταχυδρομικές υπηρεσίες και προϊόντα, ενώ παράλληλα και σε συνεργασία με την ΠΟΣΤ και στοχευμένες ενέργειες αλλαγής του λειτουργικού της μοντέλου σταθεροποιείται το μισθολογικό κόστος μεσοσταθμικά στην τριετία στο 60% του συνόλου των ετήσιων δαπανών.
Όρος 2ος
Η Διοίκηση της ΕΛΤΑ Α.Ε. και η ΠΟΣΤ αναγνωρίζοντας την ανάγκη βελτίωσης και εκσυγχρονισμού του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού συμφωνούν και συγκροτούν από κοινού και ισότιμα 8μελή τεχνική επιτροπή με στελέχη της ΕΛΤΑ Α.Ε. και της Π.Ο.Σ.Τ., η οποία θα επαναδιατυπώσει, θα εναρμονίσει ή και θα προτείνει την κατάργηση υφιστάμενων όρων του λαμβάνοντας υπόψη το νέο Υπηρεσιακό Οργανισμό και τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά.
Όρος 3ος
Το κάθε κλιμάκιο του μισθολογίου για την τριετία 2021 – 2023 αυξάνεται μεσοσταθμικά μέχρι και 5% ανάλογα με την επίτευξη του στόχου αύξησης του κύκλου εργασιών του όρου 1. Σε περίπτωση μηδενικής αύξησης του κύκλου εργασιών ή μείωσης του, όπως αποτυπώνεται στις αντίστοιχες οικονομικές καταστάσεις, οι αμοιβές του προσωπικού παραμένουν αμετάβλητες, όπως δηλαδή είχαν διαμορφωθεί πριν την Κοινή Συμφωνία της 20-07-2017.
Όρος 4ος
Το χρονοεπίδομα για τους εργαζόμενους μέχρι και 15 έτη υπηρεσίας επαναχορηγείται σύμφωνα με την ισχύουσα ΕΣΣΕ, προκειμένου να ανταποκριθούν αξιοπρεπώς στο κόστος ζωής και ένα μήνα πριν τη λήξη της παρούσης παύει η στασιμότητα χορήγησης του χρονοεπιδόματος και στους υπόλοιπους εργαζόμενους.
Όρος 5ος
Αναγνωρίζεται το 5ο έτος σπουδών στο πτυχιακό επίδομα.
Όρος 6ος
Αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία των μηχανικών αρχής γενομένης από την ημερομηνία κτήσης του πτυχίου(πέραν των 6 ετών που έχουν αναγνωριστεί) και τα πτυχία τους συμπεριλαμβάνονται στα επιθυμητά για πρόσληψη στα ΕΛΤΑ.
Όρος 7ος
Άμεση προκήρυξη μετατάξεων μη πτυχιούχων υπαλλήλων λοιπών κλάδων στον κλάδο Διοίκησης Εκμετάλλευσης
Όρος 8ος
Πρόσληψη μόνιμου προσωπικού με διαδικασίες ΑΣΕΠ.
Όρος 9ος
Όλοι οι κανονιστικοί και θεσμικοί όροι των προηγουμένων ΕΣΣΕ συνεχίζουν να ισχύουν. Επίσης, εξακολουθεί να ισχύει ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού, μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες του ανωτέρω όρου 2 και να υπογραφεί νέα ΣΣΕ για τον Γενικό Κανονισμό Προσωπικού ΕΛΤΑ.
Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής εντέλλεται όπως επιδώσει νόμιμα την παρούσα στην Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία «Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε.», που εδρεύει στην Αθήνα, οδός Απελλού, αρ. 1, όπως νόμιμα εκπροσωπείται, για να λάβει γνώση και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφοντας αυτήν ολόκληρη στο επιδοτήριο έγγραφό του.
Αθήνα, 08 Οκτωβρίου 2020
Για την Ε.Ε. της Π.Ο.Σ.Τ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΗΛΙΑΣ ΜΠΑΚΕΛΛΑΣ ΒΑΝΙΑ ΑΝΔΡΕΟΥ