Ακόμη και σήμερα, η αποκατάσταση δεν έχει καταστεί δυνατή παρά τις ανακοινώσεις της Διοίκησης για την όσο το δυνατόν ταχύτερη αντιμετώπιση και επίλυση του προβλήματος και τη λειτουργία του Ταχυδρομείου.
Αντ΄ αυτού, η Διοίκηση θεώρησε ότι έπρεπε να ωθήσει σε
«υποχρεωτική» άδεια τους εργαζόμενους που δεν μπορούν να εργαστούν, λόγω υπολειτουργίας του Οργανισμού, ουσιαστικά
επιρρίπτοντας την ευθύνη σ΄ αυτούς, για τη δική τους ανεπάρκεια, που δεν
κατάφεραν να θωρακίσουν αποτελεσματικά τον Οργανισμό.
Τα καταστήματα των ΕΛΤΑ που έως σήμερα αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες, χάνουν έσοδα, που τη συγκεκριμένη χρονική
περίοδο είναι απολύτως απαραίτητα για την επιβίωση του Οργανισμού. Μέσω των
ΕΛΤΑ, διακινούνται χιλιάδες ταχυδρομικά αντικείμενα εσωτερικού και εξωτερικού,
χρηματοοικονομικά προϊόντα, γίνονται πληρωμές και η παύση όλων αυτών των
δραστηριοτήτων μεταφράζεται σε απώλειες αρκετών χιλιάδων ευρώ ημερησίως.
Τα ερωτήματα που εγείρονται είναι πολλά και οι ευθύνες των
υπευθύνων τεράστιες.
Η περίφημη εξυγίανση του ΕΛΤΑ, που πρόσφατα
πραγματοποιήθηκε, αφορούσε μάλλον μόνο μεταθέσεις μη αρεστών στελεχών,
τοποθετήσεις ημετέρων σε θέσεις κλειδιά και απολύσεις, λόγω της εθελουσίας
εξόδου, προσωπικού με εμπειρία ετών.
Στις αντίστοιχες θέσεις τοποθετήθηκαν στρατιές συμβούλων με
παχυλούς μισθούς και πλούσιες παροχές, με στόχο όπως έλεγαν, τη μετάβαση του
Οργανισμού στη νέα εποχή. Εάν όμως είναι αυτή η νέα εποχή, μάλλον απέτυχαν
παταγωδώς. Και στο πρόσφατο παρελθόν, ο ΕΛΤΑ είχε δεχτεί παρόμοιες επιθέσεις,
που όμως είχαν αντιμετωπιστεί άμεσα και με επιτυχία, χωρίς να δημιουργηθεί
κανένα απολύτως πρόβλημα στον Οργανισμό. Και μην ξεχνάμε ότι τότε η Διεύθυνση
Πληροφορικής είχε μόνο έναν Διευθυντή και ελάχιστους πόρους, ενώ σήμερα
υπάρχουν σύμφωνα με το οργανόγραμμα δύο Διευθυντές, ένας Γενικός Διευθυντής και
έχουν πέσει αρκετά χιλιάδες ευρώ, που όμως δεν κατάφεραν να αντιμετωπίσουν
επιτυχώς ένα τόσο σημαντικό πρόβλημα.
Άραγε η Διοίκηση ενημερώθηκε άμεσα από τους αρμόδιους για το
πρόβλημα?
Υπήρξε καθυστέρηση? Εάν ναι, για ποιο λόγο?
Δεν μπορούμε βέβαια να ξεχάσουμε και τις περίφημες
ανακοινώσεις της Διοίκησης, για την είσοδο του Οργανισμού στην ψηφιακή εποχή με
την εγκατάσταση της ρομποτικής διαλογής, αλλά και την έλευση του ψηφιακού
ταχυδρόμου και των καταστημάτων 24ωρης απασχόλησης. Διαβεβαίωναν τότε, ότι τα
ΕΛΤΑ προχωρούν με γρήγορα βήματα σε μια νέα εποχή με στόχο να μετατρέψουν τον
Οργανισμό «σε σύγχρονη ανταγωνιστική επιχείρηση, οικονομικά υγιή που θα
διατηρεί τον κοινωνικό της ρόλο».
Πού είναι λοιπόν η πολυδιαφημιζόμενη ψηφιακή μεταρρύθμιση
που διατυμπάνιζε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, υπό την εποπτεία του οποίου
τελούν τα ΕΛΤΑ?
Για ποια εξυγίανση των ΕΛΤΑ μιλούσε ο αρμόδιος Υπουργός στη
Βουλή και για την οποία καυχιόταν ότι πέτυχε?
Αφού αποκατασταθεί η βλάβη, θα πρέπει άμεσα να αναζητηθούν και να καταλογισθούν οι ευθύνες για το ψηφιακό φιάσκο που δημιουργήθηκε, από όπου και εάν αυτές προέρχονται, αφού ο Οργανισμός έχει υποστεί μεγάλη βλάβη και ως προς το κύρος και την αξιοπιστία του, αλλά και ως προς τα διαφυγόντα έσοδα, κάτι που είναι βούτυρο στο ψωμί των ανταγωνιστών του.