Χιλιάδες ευρώ σε ταβέρνες, μπαρ, μεζεδοπωλεία, ακόμα και σε... κομμωτήριο της Θεσσαλονίκης δαπανά περιφερειακή διευθύντρια μηνιαίως, καταχωρίζοντάς τα ως «έξοδα υποδοχής-φιλοξενίας», εκεί όπου οι ομόβαθμοί της έχουν σχεδόν μηδενικές καταγραφές... ● Η συγκεκριμένη διευθύντρια διορίστηκε το 2021, όταν μεσουρανούσε η διοίκηση που αποπέμφθηκε λόγω των απευθείας αναθέσεων στον Πάτση, προερχόμενη από τον ιδιωτικό τομέα ● Και με βαρύ πρόστιμο για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων απειλείται η επιχείρηση που διασώθηκε με χρήματα των φορολογουμένων
Κι αυτοί χτενίζονται... Στους πέντε ανέμους σκορπίζονται τα 280 εκατομμύρια που πλήρωσαν πριν από δύο χρόνια οι φορολογούμενοι για την «εξυγίανση» των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), καθώς μετά τις πρόσφατες αποκαλύψεις με τους «Πάτσηδες» –που οδήγησαν σε βίαιη αλλαγή διοίκησης– αποκαλύπτονται τώρα νέες πηγές διασπάθισης σε βαριά πρόστιμα, «έξοδα υποδοχής» έως και σε κομμωτήρια.
Διευθύντρια που ήρθε «από την αγορά» για να αναλάβει μία από τις τέσσερις Περιφερειακές Διευθύνσεις, αυτήν που καλύπτει Μακεδονία, Θράκη, Θεσσαλία, Ήπειρο και Κέρκυρα, θεώρησε ορθό και «άριστο» να χρεώνει επί μήνες τα «διασωσμένα» ΕΛΤΑ με χιλιάδες ευρώ μέσω παραστατικών που παραπέμπουν σε γνωστές ταβέρνες, μεζεδοπωλεία, lounge bar, ακόμη και σε συγκεκριμένο κομμωτήριο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Η συγκεκριμένη διευθύντρια ήρθε στα ΕΛΤΑ με προϋπηρεσία σε μικρή τράπεζα του ιδιωτικού τομέα, λίγο πριν από το καλοκαίρι του 2021, όταν ακόμη μεσουρανούσε το αποπεμφθέν δίδυμο Κωνσταντόπουλου - Μπαλούρδου (διευθύνοντος και εντεταλμένου συμβούλου αντιστοίχως) στα ΕΛΤΑ. Οι συνάδελφοί της την είδαν να μπαίνει αρχικά ως εξωτερική συνεργάτης και μετά να εξελίσσεται σε διευθύντρια. Πρόκειται για διαδικασία που εφαρμόστηκε κατά κόρον την τελευταία διετία και ουδεμία σχέση έχει με τις εξαγγελίες που συνόδευσαν τον νόμο 4758 για τον εκσυγχρονισμό των ΕΛΤΑ όταν τον εισηγήθηκε στην Βουλή ο Κυριάκος Πιερρακάκης, τον Δεκέμβριο του 2020. Οι υπόλοιποι περιφερειακοί διευθυντές των ΕΛΤΑ προέρχονται από το υπαλληλικό δυναμικό της επιχείρησης, αλλά η διαφορετική αντίληψη και νοοτροπία της «εξωτερικής» έμελλε να αποκαλυφθεί στα μηνιαία έξοδα που αναρτά στη «Διαύγεια» με την υπογραφή της και ειδικά στην κατηγορία «Εξοδα υποδοχής και φιλοξενίας».
Μετά τον Ιανουάριο του 2022, τα έξοδα αυτά απογειώνονται, φτάνοντας να ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ μηνιαίως, τη στιγμή που στις άλλες περιφερειακές Διευθύνσεις είναι λίγα ευρώ ή και μηδέν. Οπως αναφέρεται σε εσωτερικές αποφάσεις των ΕΛΤΑ αλλά και με βάση τη φορολογική νομοθεσία, τα έξοδα υποδοχής και φιλοξενίας «πρέπει να στηρίζονται σε νόμιμα δικαιολογητικά από τα οποία να προκύπτουν τα φυσικά πρόσωπα που φιλοξενήθηκαν, ώστε να είναι δυνατός ο έλεγχος της σχέσεώς τους με την εταιρεία και συνεπώς να συνάγεται ότι τα έξοδα αυτά πραγματοποιήθηκαν στον κύκλο της επιχειρηματικής της δραστηριότητας».
Όμως, στις εγκριτικές αποφάσεις που είναι αναρτημένες στη «Διαύγεια» με την υπογραφή της ίδιας της περιφερειακής διευθύντριας, δίπλα σε κάθε ποσό υπήρχε μόνο το ΑΦΜ της επιχείρησης που εισέπραξε. Με βάση τα αναρτημένα ΑΦΜ, είναι πολύ εύκολο να διαπιστωθεί ότι η περιφερειακή διευθύντρια πήγε 22 φορές στο κομμωτήριο του κέντρου της Θεσσαλονίκης. Για κάποιο λόγο, μάλιστα, οι 9 από τις 22 φορές είναι μέσα στον περασμένο Αύγουστο.
Σε καφέ και εστιατόρια
Πλήθος χρεώσεων 50, 100 ή και παραπάνω ευρώ είναι σε καφέ και εστιατόρια της Θεσσαλονίκης, των Μουδανιών και στο Πλαγιάρι, ζαχαροπλαστεία στην Πυλαία, μπαρ στα Λαδάδικα, all day bar και μεζεδοπωλεία στις κοντινές παραλίες. Τα «έξοδα υποδοχής και φιλοξενίας» φτάνουν να αγγίζουν τα 1.120 ευρώ τον μήνα, ποσά που δεν καταγράφονται ούτε για τους διευθυντές στην Κεντρική Υπηρεσία. Σημειωτέον ότι μέσα στα έξοδα αυτά δεν περιλαμβάνονται εκείνα για την κίνηση – που θα δικαιολογούνταν αυξημένα λόγω της επικράτειας που διοικεί η καλοχτενισμένη διευθύντρια. Υποτίθεται, πάντως, ότι και για τα έξοδα κίνησης από πρατήρια καυσίμων θα υπάρχουν τα αντίστοιχα παραστατικά, όπως διόδια, που να αποδεικνύουν μετακίνηση στις συγκεκριμένες ημερομηνίες.
Αυτό που παραμένει άγνωστο είναι αν υπάρχει το θεσμικό πλαίσιο, κάποια εγκύκλιος ή προϋπολογισμός που να επιτρέπει τέτοιες δαπάνες στη συγκεκριμένη περιφερειακή Διεύθυνση. Ερώτημα είναι επίσης εάν υπάρχει υπεύθυνος να ελέγχει τα παραστατικά και να εγκρίνει τα έξοδα και τη σκοπιμότητά τους, γιατί αλλιώς καταλήγουμε στην τακτική «Γιάννης κερνάει, Γιάννης χτενίζεται και πίνει». Ακόμη, ουδόλως εξηγείται το φαινόμενο για τον μήνα Νοέμβριο η συγκεκριμένη Περιφέρεια να πληρώνει «έξοδα υποδοχής και φιλοξενίας» 1.129,69 ευρώ, ενώ στις υπόλοιπες τρεις είναι 234, 10 ευρώ και μηδέν ευρώ (εκτός αν στις δύο τελευταίες προΐστανται... φαλακροί). Πηγές που γνωρίζουν καλά πρόσωπα και πράγματα επισημαίνουν ακόμη ότι η συγκεκριμένη διευθύντρια ήταν τον Οκτώβριο σε αναρρωτική άδεια, αλλά τα «έξοδα υποδοχής και φιλοξενίας» παραμένουν στα 815,52 ευρώ.
Μετά τις αποκαλύψεις του περασμένου Οκτωβρίου για τις συμβάσεις με τον Ανδρέα Πάτση και τις αμέτρητες απευθείας αναθέσεις σε συμβούλους, η διοίκηση στα ΕΛΤΑ αποχώρησε και τοποθετήθηκε νέα μεν, πλην προσωρινή, από το Υπερταμείο, το οποίο υποτίθεται πως έρχεται να πολεμήσει κακές νοοτροπίες του Δημοσίου. Μέχρι στιγμής, πάντως, τίποτε δεν μοιάζει να κινείται και όλα τα στελέχη που είχαν τοποθετηθεί από την αποχωρήσασα διοίκηση συνεχίζουν ανεξέλεγκτα.
Συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εργαζομένων θέτουν εναγωνίως ερωτήματα χωρίς να λαμβάνουν απάντηση ειδικά στη θυγατρική του ΕΛΤΑ για τις Ταχυμεταφορές (ΕΛΤΑ Courrier) όπου παραμένει ο εκλεκτός του παραιτηθέντος διδύμου χωρίς να απαντά πειστικά για το πού κατευθύνθηκαν τα χρήματα από την τελευταία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Και σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, ένα τεράστιο πρόστιμο πλανάται απειλητικά πάνω από τα ΕΛΤΑ για την κυβερνοεπίθεση που δέχτηκε η επιχείρηση τον περασμένο Μάρτιο. Με μια λιτή ανακοίνωση, παραμονές Χριστουγέννων, τα ΕΛΤΑ ενημέρωσαν ότι «στο πλαίσιο ενδελεχούς και διαρκούς έρευνας του περιστατικού της κυβερνοεπίθεσης που έλαβε χώρα στις 20.3.2022, διαπιστώθηκε από την ομάδα ασφαλείας τους μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση σε δεδομένα που τηρούνται από την εταιρεία». Επιβεβαιώνεται, δηλαδή, εννέα μήνες αργότερα, ότι διέρρευσαν «δεδομένα συναλλασσόμενων, φυσικών και νομικών προσώπων και εργαζομένων της εταιρείας, τα οποία η εταιρεία όφειλε να τηρεί βάσει της ισχύουσας εθνικής νομοθεσίας», στα οποία «ενδέχεται να περιλαμβάνονται και στοιχεία όπως: δεδομένα ταυτοποίησης, δεδομένα επικοινωνίας, δεδομένα τιμολόγησης».
Στο τέλος της ανακοίνωσης, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία «διαβεβαιώνουν ότι, στο πλαίσιο της διαρκούς προσπάθειας για θωράκιση των ψηφιακών τους συστημάτων και διασφάλισης του υψηλότερου δυνατού επιπέδου κυβερνοασφάλειας, προχώρησαν σε σημαντικές ενέργειες περαιτέρω θωράκισης, ενισχύοντας την υφιστάμενη αρχιτεκτονική ασφάλειας και λαμβάνοντας πρόσθετα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα».
Προηγουμένως, όμως, παραδέχονται ότι «συνεργάστηκαν με τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και προέβησαν σε όλες τις γνωστοποιήσεις προς τις αρμόδιες Αρχές, όπως προβλέπεται». Το ερώτημα είναι τώρα πότε θα έρθει η απανταχούσα από αυτές τις αρμόδιες αρχές για να πληρωθεί από τα μειούμενα έσοδα της επιχείρησης – άρα από τα χρήματα που κατέβαλαν οι φορολογούμενοι για τη διάσωσή τους. Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Φεβρουάριο, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) επέβαλε πρόστιμο 9,25 εκατομμυρίων ευρώ σε ΟΤΕ-Cosmote για την κυβερνοεπίθεση και την υποκλοπή προσωπικών δεδομένων άνω των 10 εκατομμυρίων χρηστών που είχε σημειωθεί τον Σεπτέμβριο του 2020.
Πηγή: https://www.efsyn.gr